Clicky

کدام بهتر است؟ گوشی سامسونگ پک ویتنام یا پک هند؟

شرکت کره ای سامسونگ با ارائه محصولات متنوع توانسته بخش بزرگی از بازار محصولات دنیای تکنولوژی را به خود اختصاص دهد تا جایی که شرکت های بزرگی همچون اپل نیز از محصولات و تولیدات تکنولوژیک این غول کره ای استفاده می کنند. با توجه به تنوع و گستره وسیع محصولات ارائه شده توسط این شرکت، شاهد محصولاتی هستیم که در کشورهایی غیر از کره جنوبی تولید می شوند اما تحت برند گوشی سامسونگ به بازار ارائه می شوند. بخشی از گوشی های این برند معتبر در دو کشور ویتنام و هند تولید شده و در بازارهای جهانی به مشتریان عرضه می شوند. در این مقاله قصد داریم تا به فرق هند و ویتنام در سامسونگ بپردازیم و ببینیم کدام کشور موبایل های با کیفیت تر و مرغوب تری را روانه بازار می کند. 

 

 

آیا تفاوت گوشی ویتنام و هند حائز اهمیت است

 

همانطور که می‌دانید سامسونگ یک برند کره‌ایست و شعبه‌های زیادی در کشورهای مختلفی مثل هند، ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد. البته ناگفته نماند که نه تنها این برند بلکه همه برندهای معروف جهان در کشورهای مختلف شعب دارند تا بتوانند پاسخگوی تقاضای میلیونی محصولات خود باشند و هزینه تولید را نیز پایین بیاورند. همانطور که محصولات برند آمریکایی اپل در چین ساخته می‌شود، طبیعیست samsung هم در جایی غیر از کره جنوبی خط تولید داشته باشد. البته برخی مدل‌های آن مثل سری M تنها در یک کشور(هند) ساخته می‌شوند و نسخه دیگری ندارند و گفتن این که محصولات سامسونگ ساخت کدام کشور بهتر است در واقع بی‌معنی به نظر می‌رسد.

 

شرکت سامسونگ به دلیل تولید انبوه و گستره بسیار وسیع کالاهای تکنولوژیک و اینکه این محصولات به نیروی کار متخصص نیاز دارد تا بتوان آنها را تولید کرد، در چندین سال قبل شروع به ایجاد کارخانه های خود در دیگر کشورها همچون چین، ویتنام و هند کرده است. این کمپانی شرقی بدلیل اینکه تولید این حجم بالا و وسیع محصولات تنها در کشور کره جنوبی مقدور نیست، در چند سال اخیر تمرکز خود را برروی تولید گوشی موبایل برند سامسونگ در دو کشور ویتنام و هند قرار داده است. خط تولیدهای بوجود آمده در این دو کشور مباحثی را در کشورهای مصرف کننده و طرفدار سامسونگ بوجود آورده است؛ بسیاری از فروشندگان محصولات سامسونگ با مباحثی همچون این گوشی ساخت کجاست؟ هر روزه روبه رو هستند.

برای پاسخگویی به سوال فرق ویتنام و هند در سامسونگ، در ابتدا باید اشاره کرد که از آنجایی که در سراسر جهان، گوشی سامسونگ با عنوان محصولی با کیفیت مطرح می باشد و اینکه با کاهش کیفیت محصولات این کمپانی شرقی از محبوبیت و میزان فروش تولیدات آن قطعا کاسته خواهد شد، پس باید این شرکت در این زمینه استراتژی مطمئن و خوبی را در پیش گرفته باشد تا بتواند سهم خود از بازارهای جهانی را حفظ کند، سیاستی که نه تنها عنوان و برند شرکت را در صدر لیست تولیدکنندگان گوشی های هوشمند قرار دهد بلکه بتواند پاسخگوی نیازهای بازار و همچنین حجم عظیم بازارهای هدف نیز باشد. 

این شرکت کره ای که عمده قطعات گوشی سامسونگ را خودش تولید می کند، بلکه حتی قطعات مورد نیاز دیگر شرکت های رقیب را نیز تامین می کند؛ که این امر امتیاز بسیار بالایی برای این کمپانی می باشد، مدعی است که تمامی قطعات بکار رفته در گوشی های ساخت ویتنام و هند یکسان می باشد و تلاش شده تا محصول یکسانی از خط تولیدهای ایجاد شده در این دو کشور خارج شود.

 

چرا گوشی سامسونگ در ویتنام یا هند تولید می شود؟


کشورهای مختلف با داشتن سیاست های متنوع در خصوص حمایت از حقوق کارگران، گزینه های متنوع و جذابی را برای شرکت های بزرگی همچون اپل و سامسونگ ایجاد کرده اند. در این بین کشورهایی همچون هند و ویتنام با سیاست های سهل تر در این زمینه و نیروی کار فراوان و ارزان نسبت به دیگر کشورها گزینه های بسیار مقرون به صرفه و مناسبی هستند تا غول های فناوری با ولع خاصی به این کشورها نگاه بیاندازند. 

 

شرکت سامسونگ برای اینکه بتواند هزینه تولید خود را کاهش دهد و همچنین جوابگوی متقاضیان میلیونی محصولات خود باشد، خط تولیدهای برون مرزی خود را در این کشورها احداث کرده است. تفاوت گوشی ویتنام و هند از همین نقطه نشأت می گیرد.

 

فرق گوشی ساخت ویتنام و هند در چیست؟


شرکت سامسونگ بدلیل کاهش هزینه های تولید و اینکه بتواند در بازار رقابتی سود مورد نظر خود را کسب نماید و محصول با کیفیتی را نیز ارائه کند، خط تولید محصولات خود را در دو کشور ویتنام و هند ایجاد کرده است. با توجه به بررسی انجام گرفته در این خصوص باید اذعان کرد که ادعای شرکت کره ای مبنی بر یکسان بودن قطعات بکاررفته در گوشی سامسونگ کاملا صحیح می باشد و به همین دلیل انتظار کیفیت یکسان از محصولات نهایی را نیز می توان داشت.

 

اما دلیل اینکه بسیاری از خریداران محصولات سامسونگ پرسش " گوشی ساخت کجاست " را از فروشندگان این کالاها می پرسند این است که محصولات ساخت کشور هند از کیفیت پایینی نسبت به رقبای خود برخوردار بوده، همین امر ذهنیتی منفی را به کاربران القا کرده است. اما با توجه به یکسان بودن قطعات بکار رفته در محصولات سامسونگ چه آنها که در ویتنام ساخته شده اند و چه آنها که در هند تولید شده اند، کیفیت گوشی های تولیدی یکسان بوده و هیچ نگرانی در زمینه کیفیت محصولات وجود ندارد.

اما در بازار، گوشی های ساخت هند از قیمت پایین تری برخوردار هستند که این بدلیل پایین تر بودن دستمزد کارگران در هند می باشد. مورد بعدی در رابطه با پایین بودن قیمت گوشی های ساخت هند این است که اکثر کاربران بدلیل همان ذهنیت اشتباهی که در رابطه با گوشی های ساخت هند نسبت به ویتنام دارند اکثرا به دنبال گوشی ساخت ویتنام هستند و همین امر یعنی کاهش تقاضا از طرف مشتریان باعث کاهش قیمت محصول ساخته شده در هند می شود.

 

در انتها باید اذعان کرد که تنها تفاوت گوشی ویتنام و هند در سَری های شارژر بکار رفته در آنهاست که با توجه به کشور تولید کننده متفاوت می باشد، که این تفاوت نیز چندان مهم نبوده و نمی تواند ملاک معتبر و مهمی برای تفاوت قائل شدن بین محصولات تولیدی این دو کشور باشد.

 

نتیجه گیری


با بررسی های صورت گرفته برای سوال مرسوم مشتریان مبنی بر تفاوت گوشی ویتنام و هند، بدین نتیجه رسیدیم که این محصولات یکسان بوده و تفاوت فاحش و قابل توجهی بجز سری شارژر بکار رفته در آنها وجود ندارد. حال باید به مشتریانی که به دنبال محصولات سامسونگ ساخت ویتنام هستند گفت که نیازی به پرداخت هزینه بیشتری که برخی از سودجویان برای این گوشی ها ایجاد کرده اند، نیست و می توانند همان مدل گوشی مدنظرشان را با قیمت اصلی و ساخت کشور هند نیز دارا شوند.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید