Clicky

رونمایی از Z Fold 5 Galaxy

 

امروز 4 مرداد 1402 ساعت 14:30 به وقت تهران، شاهد رویداد گلکسی آنپکد 2023 سامسونگ خواهیم بود. این غول کره‌ای قرار است در مراسم امروز خود از محصولات متنوعی رونمایی کرده که یکی از این محصولات، گوشی‌های تاشو Fold و Flip نسل 5 خواهد بود. گلکسی Z Fold 5 قرار است با بهبود‌های چشم‌گیری نسبت به Z Fold 4 سال گذشته وارد بازار شود. انتظار می‌رود در این رویداد، پس از چند سال که از عرضه گوشی‌های سری Z Fold می‌گذرد، سامسونگ ویژگی‌ها و بهبودهایی را در این سری از گوشی‌های تاشو خود به نمایش بگذارد که بتواند به خوبی پاسخگوی نیازها و انتظارات کاربران باشد. در ادامه قصد داریم به هر آنچه که باید درباره گوشی گلکسی Z Fold 5 بدانید بپردازیم و تمامی شایعاتی که از این دستگاه درز کرده است را برای شما مطرح کنیم.

 

 

آخرین اخبار گوشی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ


در حال حاضر شاهد بالا گرفتن رقابت در تولید گوشی های تاشو هستیم؛ به‌عنوان مثال گوگل از اولین گوشی تاشو خود تحت عنوان Google Pixel Fold رونمایی کرد همچنین موتورولا نیز از جدیدترین گوشی تاشو خود رونمایی کرده که یکی از بهترین گوشی های تاشو بازار محسوب می‌شود.

شایعات پیش رو خبر از طراحی لولای جدیدی را به ما می‌دهد که چین یا همان انحنای میان دو صفحه نمایش را به حداقل می‌رساند. همچنین ساختاری سبک‌تر، تراشه توانمندتر و ارتقای احتمالی دوربین از دیگر بهبودهای در نظر گرفته شده برای گوشی زد فولد 5 محسوب می‌شوند. در ادامه با جدیدترین شایعات فاش شده درباره سامسونگ گلکسی Z Fold 5 همراه شما خواهیم.

 

تاریخ عرضه گوشی سامسونگ Z Fold 5 Galaxy


سرانجام طبق شایعات گذشته، سامسونگ بدون هیچ تاخیری مراسم Galaxy Unpacked خود را در 26 جولای 2023 (4 مرداد 1402) در کره جنوبی برگزار خواهد کرد. در این رویداد که ساعت 14:30 به وقت تهران برگذار می‌شود، شاهد رونمایی از Galaxy Z Fold 5 خواهیم بود.

 

 

 

 

قیمت گوشی Z Fold 5 سامسونگ


تاکنون هیچ خبری درباره قیمت گوشی گلکسی زد فولد 5 مشاهده نشده است؛ اما قیمت حدودی  گلکسی زد فولد 5 1799 دلار، 1649 پوند و 2499 دلار استرالیا برآورد می‌شود. با این حال این امکان وجود دارد که کمی قیمت آن نسبت به نسل پیشین خود ارزان‌تر باشد؛ چرا که اگر سامسونگ یک دستگاه تاشو با قیمتی ارزان‌تر از پیش تولید کند، باعث می‌شود تا کاربران بیشتری وسوسه شوند تا گوشی‌های تاشو را جایگزین سایر گوشی‌های خود کنند.

 

طراحی و کیفیت ساخت گوشی Samsung Galaxy Z Fold 5


طبق آخرین اخبار فاش شده توسط افشاکننده معروف حوزه تکنولوژی Ice Universe گوشی Samsung Galaxy Z Fold 5 تفاوت‌های بسیار کمی از نظر طراحی با Z Fold 4 خواهد داشت؛ اما به طور قابل‌توجهی جمع‌وجورتر، باریک‌تر و سبک‌تر از آن خواهد بود. به این صورت که وزنی 254 گرمی دارد که 9 گرم سبک‌تر از گلکسی Z Fold 4 است. همچنین در حالت باز دارای ابعادی 154.9 در 129.9 میلی‌متر با ضخامت 6.3 میلی‌متر و در حالت بسته 154.9 در 67.1 میلی‌متر با ضخامت 13.5 میلی‌متری خواهد بود که تا حدودی جمع و جور تر از نسل پیشین خود است. طبق تصاویر درز کرد تغییر دیگری که نسبت به نسل پیش در این دستگاه مشاهده می‌شود جابه‌جا شدن فلش دوربین و انتقال آن به بیرون از ماژول دوربین است.

شایعات درز شده حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد از ساختار جدید خود برای لولای گوشی گلکسی زد فولد 5 تحت عنوان waterdrop (قطره‌ای) استفاده کند. طبق این ساختار هر دو صفحه نمایش این گوشی کاملاً روی یکدیگر قرار می‌گیرند و فاصله‌ای میان آن‌ها مشاهده نمی‌شود که این تغییر منجر به کاهش چشمگیر چین‌خوردگی وسط صفحه نمایش خواهد شد.

 

 

 

 

ثبت اختراع این قابلیت که سامسونگ آن را لولای Dumbbell (دمبل) نامیده است، به سال 2016 باز می‌گردد که به افزایش مقاومت بدنه Galaxy Z Fold 5 کمک شایانی می‌کند و در نتیجه تعداد دفعات باز و بسته کردن گوشی نیز بیشتر خواهد شد. به این صورت که حدود 300000 بار می‌توانید گوشی Z Fold5 باز و بسته کنید که حدود 50 درصد بیشتر از Z Fold 4 برآورد می‌شود.

از جمله ادعاهای دیگری که این لولا به ویژگی‌های گوشی زد فولد 5 سامسونگ اضافه می‌کند، تغییر از استاندار IPX8 فعلی گلکسی زد فولد 4 به استاندارد IPX8 به معنای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه است که باعث می‌شود خیال شما از بابت ورود آب به دستگاه و استفاده از آن زیر باران راحت باشد.

خبرهای زیادی از قصد سامسونگ برای در نظر گرفتن فضایی برای قرارگیری قلم در گوشی گلسی زد فولد 5 وجود دارد تا کاربران دیگر مجبور نباشند برای قرارگیری قلم در کنار گوشی موبایل کیس جداگانه خریداری کنند. یکی از معروف‌ترین افشا کننده‌های حوزه تکنولوژی متعهد شده که قرار است گوشی Galaxy Z Fold5 در رنگ‌های بژ، مشکی، آبی روشن، آبی تیره و پلاتینیوم عرضه شود که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

 

صفحه نمایش گوشی موبایل سامسونگ گلکسی زد فولد 5


در بخش صفحه نمایش نیز Galaxy Z Fold 5 مشخصات فنی بسیار مشابهی با Galaxy Z Fold 4 خواهد داشت. به این معنا که احتمالاً دارای یک صفحه نمایش باریک از نوع تاشو با حاشیه‌های بسیار کم در قسمت داخلی خواهد بود. در حالتی دقیق‌تر صفحه نمایش گلکسی زد فولد 5 باید یک صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچی و یک صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز شده‌اند که هر دو از نرخ نوسازی  120 هرتزی پشتیبانی می‌کنند. همچنین صفحه نمایش اصلی که در قسمت بیرونی دستگاه قرار گرفته برای جلوگیری از ایجاد خط و خش احتمالی توسط کورنیگ گوریلا گلس ویکتوس پلاس محافظت می‌شود.

 

نرم افزار و قابلیت های گوشی Galaxy Z Fold5


طبق اخبار این احتمال وجود دارد که شاهد برخی به‌روزرسانی‌های جدید One UI باشیم که به طور خاص برای صفحه‌نمایش داخلی Z Fold 5 طراحی شده‌اند، درست مانند اضافه‌شدن نوار وظیفه به رابط کاربری گلکسی Z Fold 4 که در نسل پیش مشاهده شد. همچنین سامسونگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد که امیدوار است نرم‌افزاری بسازد که برای صفحه نمایش داخلی 4:3 مناسب‌تر باشد؛ به‌عنوان مثال اکثر برنامه‌ها برای استفاده در صفحه نمایش‌های مستطیلی شکل طراحی شده‌اند، تا کاربر بتواند بیشترین بهره را از صفحه نمایش بزرگ به‌ویژه حین اجرای بازی ببرد.

 

 

 

سخت افزار گوشی موبایل گلکسی Z Fold 5 سامسونگ


از آنجایی که گوشی های تاشو سامسونگ جزو پرچمداران آن محسوب می‌شود باید تراشه در خور توجهی در گوشی Samsung Galaxy Z Fold5 قرار بگیرد. از همین رو احتمال می‌رود جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ از نسل بعدی چیپست‌های کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 برخوردار شود.

البته  با توجه به این که کمتر از یک ماه به معرفی گوشی زد فولد 5 مانده است و یقیناً تا به الان این گوشی به تولید انبوه رسیده و خبر از تراشه جدید کوالکام وجود ندارد، احتمالاً از همان تراشه مشابه سری اس 23، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز خواهد شد. 

از طرف دیگر می‌توانید این گوشی را مانند نسل گذشته در حافظه‌های 256 و 512 گیگابایت و 1 ترابایتی با رم 12 گیگابایت از نوع UFS 3.1 خریداری کنید. همچنین احتمالاً قابلیت افزایش فضای داخلی نیز برای آن وجود نداشته باشد.

 

دوربین گوشی گلکسی Z Fold5


طبق شایعات موجود، گفته می‌شود که گوشی Galaxy Z Fold 5 همان تنظیمات دوربین سه‌گانه موجود در Galaxy Z Fold 4 را حفظ می‌کند. دوربین‌های این دستگاه شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال 3 برابر و دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید است.

 

 

 

 

عکس‌های سلفی با گوشی زد فولد 5 احتمالاً با دوربین خارجی 10 مگاپیکسلی و دوربین داخلی 4 مگاپیکسلی که زیر صفحه نمایش قرار گرفته، ثبت می‌شوند. انتظار می‌رود که سامسونگ این قصد را داشته باشد که بخواهد دوربین سلفی داخلی این دستگاه را بهبود ببخشد. در نهایت با دوربین اصلی این دستگاه می‌توانید با کیفیت 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه ویدئو ضبط کنید که این رقم در دوربین سلفی به کیفیت 4K با سرعت 30 و 60 فریم بر ثانیه می‌رسد.

 

باتری گوشی موبایل گلکسی Z Fold5


اگر قرار باشد که سامسونگ برای قرارگیری قلم S Pen فضایی را در نظر بگیرد، باید فکری تازه‌ای برای ظرفیت باتری خود کند؛ چرا که با این اوصاف نمی‌تواند باتری ظرفیت بالا برای این گوشی در نظر بگیرد و باید از آن بکاهد. به همین دلیل در این شرایط احتمال می‌رود که گلکسی زد فولد 5 سامسونگ برای تأمین انرژی مورد نیاز خود به یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود.

 

 

 

احتمال می‌رود مجدداً شاهد پشتیبانی از شارژ سریع 25 وات باشیم که در تمامی گوشی‌های پرچمدار در حال حاضر سامسونگ مشاهده می‌شود؛ به همین منظور در بخش باتری مورد تازه‌ای وجود نخواهد داشت.

 

آیا گوشی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ ارزش خرید دارد؟


برند محبوب سامسونگ بار دیگر قصد دارد با ایجاد تغییرات و بهبودهایی در گوشی های تاشو خود آن‌ها را رو به بهتر شدن ببرد. با توجه به تغییراتی که احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود، گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold5 به یکی از بهترین گوشی های تاشو در حال حاضر تبدیل خواهد شد که اگر طرفدار این سبک گوشی موبایل هستید، می‌توانید خرید آن را در اولویت قرار دهید.

در مجموع تمامی مواردی که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم در حد شایعه بوده و ممکن است از صحت کامل برخوردار نباشند، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم اطلاعات لازم را درباره جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ کسب کنید. به نظر شما چه ویژگی‌هایی دیگری باید به گوشی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ اضافه شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

پرسش‌های متداول

 

قیمت گوشی Galaxy Z Fold 5 چقدر است؟


با توجه به اینکه هنوز از گوشی گلکسی زد فولد 5 رونمایی نشده است، قیمت آن مشخص نیست؛ اما این احتمال وجود دارد که هم قیمت گوشی Galaxy z fol4 و نسخه استاندارد آن حدود 1799 دلار باشد.

 

تاریخ رونمایی گوشی گلکسی زد فولد 5 سامسونگ کی است؟


شایعات موجود خبر از رونمایی محصولات جدید سامسونگ را طی رویداد Galaxy Unpacked 2023 در تاریخ 26 جولای یا همان 4 مرداد 1402 می‌دهند.

 

برجسته ترین قابلیت اضافه شده به گوشی تاشو گلکسی زد فولد 5 چیست؟


از جمله برجسته‌ترین قابلیتی که قرار است در گوشی زد فولد 5 سامسونگ شاهد آن باشیم، بهبود بخش لولای آن است که باعث می‌شود فضای بین دو صفحه نمایش از حداقل چین چروک برخوردار باشد.

 

آیا گوشی زد فولد 5 از قلم S-Pen پشتیبانی می ‌کند؟


بله. امسال نیز شاهد گوشی تاشویی خواهیم بود که از قلم S-Pen پشتیبانی می‌کند؛ اما موردی که انتظار می‌رود سامسونگ آن را به گوشی‌های تاشو خود اضافه کند، محلی برای قرارگیری قلم است.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید