Clicky

بهترین طول استاندارد برای کابل شارژ

 

این روزها همه افراد در طول روز بارها نیاز به شارژ کردن تلفن همراه خود پیدا میکنند و ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که بهترین طول استاندارد برای کابل شارژ چقدر است؟ اگر شما نیز جزء این افراد  هستید حتما به سلامت تلفن همراه خود اهمیت زیادی میدهید و بر این موضوع واقف هستید که طول کابل نامناسب چه مشکلاتی میتواند برای دستگاه شما ایجاد کند. همانطور که میدانید یکی از مهم ترین تاثیرات منفی کابل شارژ غیر استاندارد خراب شدن باتری گوشی است. ممکن است برخی از افراد فکر کنند که کابل شارژ تنها یک سیم عادی است و طول آن اهمیت زیادی ندارد اما باید به شما بگوییم که این تصور کاملا اشتباه است. انتقال ولتاژ توسط این کابل به گوشی شما انجام میشود و عدم استاندارد بودن طول آن میتواند آسیب های جدی به تلفن همراه شما وارد سازد.

 

به طور معمول در بازار طول کابل شارژ در بازه ای میان ۵۰ سانت الی ۲ متر متغیر میباشد که متداول ترین طول استاندارد برای کابل شارژ حدود یک متر است. لازم  به ذکر است که بهترین طول استاندارد برای کابل شارژ توسط برندهای سازنده تعیین میگردد. نظر به اینکه هر یک از این برندها استانداردهای فنی مخصوص به خود را دارند عموما کابل شارژهایی با طول متفاوت را نیز برای تولیدات خود در نظر میگیرند. ابعاد در نظر گرفته شده توسط برندهای معتبر مانند سامسونگ، شیائومی و نوکیا را میتوان جزء بهترین طول های استاندارد برای کابل شارژ در نظر گرفت که کمترین میزان آسیب به باتری را به همراه دارد

 

در ادامه مطلب برای درک بیشتر این موضوع طول کابل شارژ استاندارد در بعضی از گوشی ها را بررسی میکنیم:

 

 

طول استاندارد کابل شارژ در گوشی های سامسونگ


بهترین طول استاندارد برای کابل شارژ سامسونگ چیزی حدود نیم الی یک متر است. عموما در مورد گوشی های برند سامسونگ از کابل های خیلی کوتاه یا خیلی بلند استفاده نمیکنند. اگر برای این گوشی ها از کابل شارژ بسیار بلند استفاده کنید ممکن است جریان به شکل ضعیف تری انتقال پیدا کند و به نوعی دست و پا گیر شود. خوشبختانه این کمپانی همه ابعاد کابل شارژ را با استانداردهای لازم تولید کرده و نگرانی در بابت استفاده از آن ها وجود نخواهد داشت.

 

طول استاندارد کابل شارژ در گوشی های شیائومی


بهترین طول استاندارد برای کابل شارژ گوشی های شیائومی حدود یک الی یک و نیم متر است که در بیشتر گوشی های تولید شده توسط این برند مشاهده میشود. اگر شما نیز جزء اشخاصی هستید که در حین شارژ از تلفن همراه خود استفاده میکنید بهتر است کابل شارژ با طول بلندتر را انتخاب کنید تا به دستگاه شما فشار زیادی وارد نشود.

 

طول استاندارد کابل شارژ در گوشی های نوکیا


طول کابل های گوشی های نوکیا عموما حدود یک متر است که البته این طول ممکن است بر اساس مدل این گوشی ها متفاوت باشد. این کابل ها کاملا استاندارد هستند و قابلیت شارژ فوق سریع انواع گوشی های نوکیا را دارا می باشند.

 

نکات مهم در زمان استفاده از کابل شارژ  بلند


برخی از افراد تمایل دارند که از کابل شارژ با ابعاد بلند برای گوشی خود استفاده کنند تا در هنگام شارژ نیز بتوانند با آن کار کنند. در این بخش از مطلب قصد داریم به بررسی معایب و مزایای استفاده از کابل شارژهای با طول زیاد بپردازیم.

استفاده از کابل شارژهای با طول ۲ الی ۳ متر برای افرادی که در هنگام شارژ از تلفن همراه خود استفاده میکنند گزینه مناسبی است به دلیل اینکه به سادگی میتوانند با فاصله از پریز نشسته و گوشی خود را بدون دردسر شارژ کنند. در زمانی که قصد استفاده  از این کابل شارژها را در خودروی خود دارید نوع بلند آن ها میتواند بسیار مفید واقع شود و سرنشینان عقب نیز بتوانند به سادگی از کابل شارز استفاده کنند.

استفاده از کابل شارژ خیلی بلند میتواند دارای معایبی نیز باشد که یکی از آن ها کاهش میزان جریان قابل انتقال است البته لازم است بدانید که این موضوع به عواملی مانند خود کابل و ضخامت سیم های به کار رفته در آن بستگی دارد.

 

آیا استفاده از کابل شارژ بلند باعث کاهش سرعت شارژ میشود؟


نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت که طول کابل شارژ هر چند اندک بر سرعت شارژ تاثیر دارد اما در این میان سطح مقطع از اهمیت بیشتری برخوردار است. در کابل های شارژ با طول بلندتر ممکن است افت ولتاژ ایجاد شود که شرکت های سازنده تلفن همراه برای رفع این مشکل کابل های بلند را با ضخامت بیشتری میسازند و باعث کاهش میزان این مقاومت میشوند. به صورت کلی اگر کابل شارژ شما استاندارد و با کیفیت باشد از نوع بلند آن نیز بدون مشکل میتوانید استفاده کنید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید