Clicky

گوشی میان‌رده چیست؟ و چرا از کلمه میان رده استفاده میشود؟

 

از آنجائیکه پرچمداران با قیمت‌های نجومی به فروش می‌روند و خرید آن‌ها در توان عموم مردم دنیا نیست، شرکت‌های موبایل سازی خط تولید میانرده را راه اندازی کرده‌اند تا با پایین آوردن هزینه‌های ساخت بتوانند موبایل‌های با کیفیت، اما با قیمت مناسب بسازند تا خرید گوشی هوشمند برای تمامی اقشار امکان‌پذیر باشد و پیشرفت در این بخش به خصوص در سال ۲۰۲۱ آنقدر زیاد شده که کاربران زیادی دیگر تمایلی به خرید گوشی‌های گران‌قیمت پرچمدار ندارند.

 

از قیمت که جنجالی‌ترین قسمت ماجراست شروع می‌کنیم


قیمت جهانی تمامی پرچمداران در حدود ۱۰۰۰ دلار و حتی گاهی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار است و این درحالیست که شما برای خرید گوشی میان‌ رده از برند شیائومی در نهایت ۳۰۰ دلار و برای خرید جدیدترین گوشی میان‌رده سامسونگ چیزی در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار باید هزینه کنید و همیشه یک اخلاف قیمت ۶۰۰ الی ۷۰۰ دلاری میان گوشی‌های پرچمدار و میان‌ رده وجود داشته، دارد و خواهد داشت.

 

فرق گوشی پرچمدار با میان رده از نظر طراحی


تا حرف از پرچمدار به میان می‌آید، در ذهن اکثر کاربرها بدنه مقاوم و با کیفیت تداعی می‌شود؛ مقایسه گوشی های پرچمدار نشان می‌دهد که تمام پرچمداران به خصوصاً متولدین ۲۰۲۱ مقام‌ترین بدنه حال حاضر را دارند و در اغلب آن‌ها در ساخت بدنه از گوریلاگلس ویکتس و در فریم آن‌ها از آلومینیوم استفاده می‌شود که همین متریال از گوشی در برابر ضربه‌های مکرر و حتی پرت شدن از ارتفاع دو متری محافظت می‌کند و جالب است بدانید در بازار، میان‌رده‌هایی وجود دارند که حتی از گوریلاگلس نسل ۶ ساخته می‌شوند و اکثر میان‌رده‌های شیائومی گوریلاگلس ۵ دارند که یک پوشش به شدت مقاوم و محکم است و محافظت خوبی در برابر ضربه دارد.

البته بسیاری از میان‌ردها از جمله گوشی‌های میان‌رده سامسونگ ساختار پلی‌کربناتی دارند و شرکت سازنده تنها در قسمت نمایشگر که از قضا مهم‌ترین بخش است، از پوشش گوریلاگلس استفاده می‌کند و اگر از آن دسته کاربرانی هستید که دائم گوشی شمازمین می‌خورد حتماً هنگام خرید، به مواد ساخت توجه کنید و مدلی را انتخاب کنید که از مواد بهتری ساخته شده باشد.

 

آیا فقط پرچمداران ضد آب ساخته می‌شوند؟


اختلاف دیگری که در نوع ساخت پرچمدار و میان‌ رده وجود دارد، ضد آب بودن است، هرچند امسال سامسونگ با ضد آب ساختن دو مدل میان‌رده، نشان داد که سری گوشی‌ها نیز قرارست به این سمت بروند؛ در حال حاضر بیشتر پرچمداران می‌توانند تا نیم ساعت در عمق ۱.۵ متری دوام آورد و برخی میان‌رده‌ها تنها در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم هست و اگر مراقب گوشی خود باشید، لازم نیست ۶۰۰ دلار صرفاً به خاطر ضد آب بودن هزینه کنید.

 

تفاوت گوشی های میان رده و پرچمدار در قسمت نمایشگر 


نمایشگر هم از آن قسمت‌هایست که در پرچمداران با پنل با کیفیت ساخته می‌شود و در میان‌رده‌ها هم اکنون صرف نظر از نوع پنل بکار رفته، آپشن‌هایی نظیر رفرش ریت بالا و قابلیت HDR10 اضافه می‌شود.

فرق گوشی پرچمدار با میان رده در قسمت نمایشگر بیشتر مربوط به نوع پنل استفاده شده بوده و محال است گوشی پرچمداری را بیابید که نمایشگر IPS LCD داشته باشد و اکثراً از بهترین پنل‌های سوپر آمولد موجود در بازار برای نمایشگر استفاده می‌کنند هرچند که سامسونگ همیشه بهترین میان ردهای خود را از سوپرآمولد می‌سازند و امسال نیز شیائومی گوشی‌های سری ۱۰ ردمی را با پنل آمولد راهی بازار کرد، اما بازهم بسیاری از گوشی‌های محبوب نظیر خط تولید پوکو شیائومی از پنل IPS LCD  استفاده می‌کنند هرچند که شرکت‌های سازنده با اضافه کردن امکاناتی مثل رفرش ریت بالا و HDR10 تلاش می‌کنند تا امکاناتی بیشتری به نمایشگر گوشی‌های میانرده اضافه کنند.

 

حرفی هم نیست که وضوح تصویر و نمایش رنگ در گوشی‌های پرچمدار جذاب‌تر است، ولی اجازه دهید حقیقتی را آشکار کنیم؛ مادامی که سمت نمایشگرهای پرچم دار نرفته‌اید، صفحه‌نمایش گوشی میان‌رده نیز برای شما جذاب است و از کار کردن و فیلم دیدن با آن لذت خواهید برد.

 

 

۵
از ۵
۲۰ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید