Clicky

هرچند وقت یکبار گلس گوشی را باید عوض کرد؟

 

 

تصور کنید که به تازگی یک گوشی هوشمند جدید با قیمتی بسیار بالا خریداری کرده اید و یا اینکه خدایی ناکرده گوشی تان به طورناخودآگاه به شدت با زمین اصابت کرده است، تجربه این احساس شیرین و تلخ ممکن است برای ۹۹درصد از شما عزیزان پیش آمده باشد. با توصیف این شرایط شما باید یک فکر کاملاً اساسی برای محافظت و مراقبت از صفحه گوشی خود انجام دهید. بدون شک یکی از مهم ترین قسمت های گوشی که در معرض آسیب جدی قرار دارد، صفحه نمایشگر آن است که درصد بالایی از قیمتی که بابت خرید یا تعمیر تلفن هوشمند خود پرداخت می کنید مربوط به قیمت نمایشگر گوشی است، پس جدی گرفتن این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

گلس چیست؟

 

گلس وسیله ای است که گوشی هوشمند شما را در برابر هرگونه ضربه و یا فشاری ایمن می سازد.

با این تعریف مفید و کوتاه درمورد گلس یک سوال اساسی و یا بهتر است بگوییم دیدگاه اشتباه عموم به وجود می آید که آیا گلس با محافظ صفحه نمایش تفاوتی دارد یا خیر؟

در پاسخ و تشریح موضوع فوق به ساده ترین حالت ممکن می توان گفت که محافظ صفحه نمایش با گلس متفاوت است که در ادامه به تشریح ساده آن خواهیم پرداخت.

امروزه کمپانی های تولیدکننده گوشی های هوشمند سعی کرده اند که نمایشگرهای گوشی را مقاوم تر از نسل های قبلی تولید کنند، به همین خاطر اکثر کارخانه های تولید کننده ادعا می کنند که صفحه های نمایشگر گوشی ها نیازی به نصب گلس (یا همان محافظ صفحه نمایش خارجی) را ندارند، اما پیشنهاد ما به شما این است که زیاد این صحبت را جدی نگیرید و حتما یک محافظ صفحه نمایش گوشی برای خود تهیه بفرمایید تا ضرر نکنید.

گوشی های هوشمند دارای یک گلس اصلی هستند که موقع خرید گوشی به عنوان بیرونی ترین لایه صفحه گوشی توسط شرکت های سازنده روی گوشی تعبیه شده اند که در حقیقت گلس هایی(محافظ صفحه نمایش)  که به عنوان لوازم جانبی به هنگام خرید گوشی خود تهیه می کنیم محافظی برای همان گلس های اصلی گوشی هستند.

صفحه نمایش گوشی های موبایل امروزی از سه بخش اصلی تشکیل شده است که اگر از لایه بیرونی به سمت داخل پیش برویم اولین بخش ، گلس روی صفحه نمایش گوشی هوشمند یا (front glass ) است که وظیفه اصلی آن حفاظت از ال سی دی گوشی در برابر اشیاء، ضربه ها و عوامل خارجی را برعهده دارد. گلس اصلی موبایل در واقع همان شیشه محافظتی است که شرکت های سازنده  آن را به عنوان لایه محافظ برروی ال سی دی موبایل پرس می کنند.

در سه بخش اصلی تشکیل دهنده گوشی گوریلاگلس حکم گلس پوششی را دارد، صفحه لمسی یا دیجیتایزر و صفحه ال سی دی.

برای درست کردن گلس گوشی لازم است شیشه را به صورت مستقیم تحت حرارت قراردهند و سپس این وسیله را سرد کنند، ساختار شیمیایی این نوع شیشه ها با بقیه موادی که از جنس شیشه درست شده اند کاملاً متفاوت است به همین دلیل هم اگر گلس های گوشی تحت ضربه و فشار شکسته شوند لبه های شکسته شده گلس مانند بقیه شیشه ها تیز و برّنده نیست و خطری شما را تهدید نمی کند.

بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شماست. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می کنند، پس زمانی که صفحه نمایشگر گوشی شما دچار ترک و شکستگی می شود باید ببینیم آیا فقط صفحه خارجی آسیب دیده یا صفحه لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده است یا خیر.

در صورتی که پس از شکستگی تنها ترک هایی به صورت تارعنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی و یا ال سی دی به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده که با هزینه اندکی قابل تعمیر است، این تفکر نادرست است که هرنوع شکستی به معنای شکستگی تاچ وال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب وارده کاملاً پی ببرید.

با همه این تشریحات اکثر کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب از گلس محافظ دیگری هم به عنوان لوازم جانبی موبایل استفاده می کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و شکستگی های اساسی کاهش پیدا می کند چرا که این چنین تنها گلس محافظ آسیب دیده و تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.

 

هرچند وقت یکبار گلس گوشی را باید عوض کرد؟

 

گاهی در اثر کوچک ترین ضربه ای ممکن است تاچ ال سی دی گوشی شکسته شود، اما سایر اجزای صفحه نمایش سالم باقی بماند، در این شرایط به جای تعویض کل مجموعه ، مناسب ترین کار تعویض گلس گوشی است، برای تعویض گلس اصلی ابتدا باید گلس شکسته و معیوب را از روی موبایل بردارید. در این پروسه گلس محافظ ال سی دی توسط دستگاه سپراتور  (separator) جدا و گلس جدید با چسب OCA پرس شود ، حال گلس جدید آماده نصب و قرارگیری روی دستگاه ال سی دی می باشد. مراحل تعویض گلس با حباب گیری ال سی دی توسط دستگاه Bubble remover به موفقیت به اتمام می رسد. همچنین برای تعویض مناسب محافظ صفحه نمایش گلس اصلی گوشی زمانی که متوجه شدید آسیب جزئی به آن وارد شده و یا صفحه نمایش خود را تار و ناواضح می بینید بهتر است که یک گلس با قیمت مناسب و حتی ارزان نیز تهیه کنید که گوشی تان نفس دوباره ای بکشد و حس تازگی دوباره ای را تجربه کنید.

 

مزایای استفاده از گلس (محافظ صفحه نمایش) چیست؟

جلوگیری از ایجاد لکه در صفحه نمایشگر
روکش لیپوفیک در گلس از بروز هرگونه لکی جلوگیری می کند.

محافظت از چشم کاربر
گلس از چشم شما در برابر نور زیاد گوشی محافظت می کند.

مقاومت در برابر قطرات آب
با استفاده از گلس صفحه نمایشگر گوشی هوشمند شما همیشه تمیز است.

زیبایی ظاهری
گلس، زیبایی ظاهری گوشی شما را دوچندان می کند.

راحتی در استفاده از تاچ گوشی
با نصب گلس به راحتی می توانید از صفحه تاچ گوشی خود استفاده کنید.

جلوگیری از گرد و غبار
گلس بدون هیچ دغدغه ای نمایشگر گوشی را از هر گونه گردوغبار حفظ می کند.

مقاومت در برابر اشعه های UV
گلس مانند یک فیلتر از چشم کاربر در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند.

 

نکته مهم نهایی : استفاده از گلس (محافظ صفحه نمایش) برای هر گوشی هوشمندی لازم و ضروری است تا امنیت صفحه نمایشگر را تأمین کند پس اگر هر گونه شکاف یا خراشی بر روی آن مشاهده کردید حتی اگر جزئی هم بود  حتماً در صدد تعویض آن برآیید چرا که ترک های جزئی به وجود آمده نیز منجر به ایجاد نقص های عمده در گوشی شما خواهد شد.

 

حرف آخر: گلس های امروزی تنوع بسیار بالایی در نوع ندارند و نام ها و پک های مختلف گلس ها چیزی جز ترفندهای تجاری نیست، با مطالعه این مقاله به ساده ترین حالت ممکن دریافتید که گوشی شما چه زمانی نیاز به تعویض و خرید گلس را دارد، پس با آگاهی در این مورد می توانید به راحتی برای خرید و تعویض گلس گوشی خود تصمیم بگیرید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید