Clicky

گوشی پرچمدار چیست؟ و چرا از کلمه پرچمدار استفاده میشود؟


اگر اهل دنیای فناوری موبایل باشید، پس تاکنون بارها و بارها اصطلاح پرچمدار را در توصیف موبایل شنیده‌اید. حالا ببینیم واقعا یک گوشی پرچمدار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

 

 

عبارت پرچمدار، عبارتی است که در توصیف برخی از لوازم الکترونیکی و مخصوصا موبایل شنیده می‌شود و به درجه یک بودن آن محصول یا موبایل اشاره دارد. درواقع همه ما با جملاتی مانند «این گوشی از ویژگی گوشی‌های پرچمدار بهره می‌برد» یا «این یک گوشی پرچمدار است» آشنایی داریم. حالا در این مقاله قرار است ببینیم که گوشی پرچمدار چیست و واقعا ویژگی های اصلی گوشی های پرچمدار چه چیزهایی هستند؟

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از لحاظ تاریخی کلمه پرچمدار ربطی به گوشی‌های هوشمند ندارد. درواقع این کلمه در اصطلاح دریایی به کشتی اشاره می‌کند که حامل فرمانده ناوگان دریایی است. اما اگر در دنیای فناوری آن را بشنویم، می‌دانیم که باید کلمه‌ای برای توصیف دستگاه خاصی باشد. پس منطقی است که این اصطلاح را در توصیف گوشی‌هایی که ویژگی‌های درجه یک دارند نیز مشاهده کنیم.

 

درواقع در دنیای گوشی‌های هوشمند که تکنولوژی و فناوری‌های روز آن‌ها به سرعت در حال پیشرفت هستند، این کلمه برای توصیف گوشی‌هایی به کار می‌رود که همه ویژگی‌های به غایت خوب را داشته باشند. از دوربین درجه یک گرفته تا نمایشگر و قدرت پردازشی بالا و مواردی از این دست که توسط ویژگی های اصلی گوشی های پرچمدار مشخص می‌شوند. ما مقاله را با اینکه ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار چیست ادامه می‌دهیم.

 

 

گوشی پرچمدار بهترین گوشی شرکت سازنده موبایل است 

 

درواقع وقتی شرکتی از عبارت پرچمدار برای توصیف یکی از محصولات خود استفاده می‌کند، تکلیف مشخص است و می‌توان حدس‌هایی از اینکه آن گوشی بهترین محصول شرکت است زد. پس در اینجا می‌توان تمایز بین گوشی‌های پرچمدار یک کمپانی را با گوشی‌های غیرپرچمدار مشخص کرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که گوشی هوشمندی که از سوی یک کمپانی به عنوان گوشی پرچمدارش معرفی می‌شود، لزوما در دنیای موبایل ممکن است به عنوان یک گوشی درجه یک شناخته نشود و تنها بهترین محصول شرکت مورد نظر باشد. درواقع کمپانی‌ها از اصطلاح پرچمدار برای توصیف گوشی‌های خود که فروش بالایی نیز دارند استفاده می‌کنند و لزومی ندارد که حتما آن محصول ویژگی‌های درجه یکی داشته باشد.

 

 

گوشی پرچمدار بهترین در بازار است 

از آنجایی که همه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در فهرست محصولات خود، گوشی پرچمدار دارند، پس تعداد این محصولات در بازار زیاد است. برخی از افراد معتقد هستند که علاوه بر ویژگی‌ها و مشخصات، تجربه کاربری که کاربر از گوشی دارد نیز در پرچمدار بودن محصول مهم است. همچنین ویژگی‌هایی مانند پردازنده نیز می‌تواند عامل تعیین‌کننده باشد.

 

ویژگی های به روز دارند

یکی دیگر از ملاک‌هایی که در پاسخ به سوال اینکه گوشی پرچمدار چیست بیان می‌کنیم، این است که ببینیم گوشی مورد نظر تا چه اندازه به روز است و ویژگی‌های جدیدی دارد. مثلا امروزه پشتیبانی از شبکه 5G یا تاشو بودن از ویژگی‌هایی محسوب می‌شوند که گوشی‌ها با بهره‌مندی از آن‌ها در رده گوشی پرچمدار قرار می‌گیرند.

 

از طرف دیگر نباید از ارتقای قابلیت‌های عکاسی در گوشی‌های هوشمند غافل شویم. گوشی‌های امروزی معمولا از دوربین‌های چندگانه پشتیبانی می‌کنند و در ویژگی‌های دوربین همچون بزرگنمایی اپتیکال، ضبط ویدیو با وضوح بالاتر، لنز تله فوتو، پردازش تصویر و ویژگی تشخیص عمق ارتقا یافته‌اند.

 

 

 همچنین نمایشگر نیز از دیگر ویژگی‌های تعیین کننده خواهد بود. سوای اینکه گوشی های امروزی از نمایشگر بی نهایت بهره می‌برند و نهایت استفاده از فضای بدنه برای جای دادن نمایشگر در آن‌ها به عمل آمده است، باید اشاره کنیم که استاندارد نرخ رفرش نمایشگر نیز در حال ارتقا بوده و داشتن وضوح بالا از دیگر ملاک‌های سنجش محسوب می‌شود و ما را در تشخیص اینکه گوشی پرچمدار چیست یاری خواهد داد. استاندارد امروزی معمولا 90 هرتز است.

 

سایر ویژگی های گوشی پرچمدار چیست ؟

 

 

به غیر از بهترین محصول یک شرکت و یا داشتن مشخصه‌های رده بالا، می‌توان گفت در میان گوشی‌های اندرویدی بهترین محصولاتی که قابل رقابت با محصولات اپل هستند نیز به عنوان گوشی‌های پرچمدار شناخته می‌شوند. علاوه بر این جذابیت تجاری یک محصول یا به کارگیری خلاقیت و یا ایده‌ای جدید در آن می‌تواند پرچمدار بودن موبایل مورد نظر را نیز تأیید کند. در این راستا می‌توانیم به محصولات و گوشی‌های تاشو همچون سامسونگ گلکسی فولد، موتورولا ریزر یا هواوی میت ایکس اشاره کنیم. همچنین خوب است بدانید که گوشی‌های پرچمدار معمولا حضور خوبی در بازار دارند و پرفروش نیز هستند.

 

سخن پایانی ؛ نظر شما درباره ویژگی های یک گوشی پرچمدار چیست ؟

 

 

از آنجایی که عبارت «پرچمدار» یک اصطلاح در دنیای موبایل است و ویژگی‌های مختلفی می‌توانند پرچمدار بودن یک گوشی را مشخص کنند، ممکن است تعاریف افراد از اینکه گوشی پرچمدار چیست اندکی متفاوت باشد. ما در این مطلب تلاش کردیم تا ویژگی‌هایی که یک گوشی پرچمدار از آن‌ها بهره‌مند است را بیان کنیم. حالا می‌خواهیم نظر شما را بدانیم. آیا شما ملاک‌های دیگری برای سنجش پرچمدار بودن یک گوشی می‌توانید تعریف کنید و ما و سایر خوانندگان را از آن مطلع سازید؟

 

 

برای خرید بهترین پرچمداران و اطلاع ازقیمت آنها از اینجا اقدام کنید

۵
از ۵
۱۶ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید