Clicky

مقایسه گوشی A73 و A34 سامسونگ

 

مقایسه گوشی A73 و A34 سامسونگ

 

گوشی A73 سامسونگ آخرین نسل از گوشی های سری A7x سامسونگه و دیگه خبری از این سری نیست. البته سامسونگ تغییرات بسیار مناسبی در گوشی های جدید سری A5x امسال خودش ایجاد کرده که باعث شده تا حدودی این کمبود جبران بشه. اگه قصد خرید گوشی جدیدی از سامسونگ رو دارید و بودجه شما هم نسبتا محدوده باید سراغ خرید گوشی A34 که میان رده بسیار قوی و خوب امسال سامسونگه و به نسبت قیمت امکانات مناسبی رو به شما میده. البته اگه قصد دارید با گوشی برنامه های سنگین رو اجرا کنید و کمی هم گیمر هستید و تو ذهنتون باشه برید سراغ گوشی A73 قدیمی تر. اگه بین خرید این دو گوشی دچار شک شدید با مقایسه گوشی A73 و A34 سامسونگ همراه دارابیـ  باشید تا ببینیم بین این دو گوشی میان رده جدید و قدیمی، کدوم میتونه برای شما گزینه مناسب تری باشه و به نسبت قیمت ارزش خرید بیشتری داره؟

 

مقایسه طراحی سامسونگ A73 با Samsung A34

 

از لحاظ ظاهری با دو نوع زبون متفاوت برای دو نسل مختلف طرفیم. گوشی A73 از طراحی قدیمی گوشی های سری A استفاده میکنه که دوربین ها توی یه جزیره مستطیلی و برآمده روی قسمتی پشتی قرار دارن و به خاطر این موضوع قطر بدنه هم کمتر شده. اما در گوشی A34 این برآمدگی حذف شده و دوربین ها مثل گوشی های پرچمدار سامسونگ با بدنه ترکیب شده و یه گوشی یکپارچه و مکعب مستطیلی رو تشکیل دادن. دور سنسورها یه فریم فلزی قرار گرفته تا ظاهر گوشی زیباتر بشه و از سنسورها در مقابل ضربه هم تا حدودی محافظت کنه. البته قرار گرفتن سنسورها توی بدنه باعث شده یه مقداری قطر گوشی افزایش پیدا کنه و با یه گوشی نسبتا یغور طرف باشیم. هر دو از یه طراحی تخت برای پنل پشتی استفاده میکنن ولی در گوشی A34 این مورد بیشتر مشهوده و به خاطر افزایش قطر فریم بزرگتری رو داریم. هر دو گوشی از پلاستیک مات ساخته شدن که خیلی اثر انگشت و کثیفی رو نشون نمیده و جنس بدنه خیلی خفن و خاص نیست اما در گوشی A34 به خاطر نوع صیقل پنل پشتی یه مقداری به شیشه شباهت پیدا کرده. تنوع رنگی استفاده شده در گوشی جدید A34 جذابتره و رنگ های شاد و خاصی رو شامل میشه. از لحاظ وزنی با اینکه گوشی A34 اندازه نمایشگر کوچیک تری داره ولی حدود ۱۸ گرم سنگین تره و با توجه به اندازه بزرگ و قطر مناسب گوشی A73 و وزن ۱۸۱ گرمی گوشی نسبتا خوش دست تری به حساب میاد و در استفاده طولانی مدت خیلی فشار زیادی به دستتون وارد نمیکنه.

 

 

 

 

از لحاظ اندازه نمایشگر گوشی A73 با نمایشگر ۶.۷ اینچی ۰.۱ اینچ به نسبت سایز ۶.۶ اینچی گوشی A34 فضای بیشتری رو در اختیار شما میزاره و به خاطر طراحی با حاشیه کمتر نمایشگر و استفاده از یه پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده از نمایشگر این گوشی حس بهتری داره و گوشی A34 هنوز از یه نمایشگر با حاشیه نسبتا زیاد و دوربین سلفی توی ناچ قطره ای استفاده میکنه. برای هر دو گوشی از گواهی IP67 استفاده شده که مقاومت مناسبی در مقابل نفوذ مایعات و گرد و غبار داره. روی نمایشگر هم از گوریلا گلس ۵ استفاده شده تا یه مقداری در مقابل خط و خش مقاوم باشه. حسگر اثر انگشت برای هر دو گوشی روی صفحه نمایش قرار داره که سرعت و دقت مناسبی دارند و خیلی راحت میتونید ازشون استفاده کنید.

 

 

 

 

در مجموع گوشی A73 با اینکه از یه طراحی قدیمی تر استفاده میکنه اما قطر و وزن مناسب این گوشی و طراحی مناسب تر نمایشگر گوشی استفاده طولانی مدت از گوشی رو بهتر میکنه البته هر دو گوشی کیفیت ساخت معمولی رو به خوب دارند و از لحاظ گواهی و موارد محافظتی هم عملکرد مناسب و یکسانی دارند و با اینکه گوشی A73 یه گوشی تقریبا بالارده به حساب میاد خیلی برتری های چشمگیر و زیادی به نسبت گوشی میان رده A34 نداره.

 

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a73 سامسونگ

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a34 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A73 با A34

 

هر دو گوشی از پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی استفاده میکنن. هر دو گوشی جزئیات خوبی رو نمایش میدن و دقت و عمق رنگ ها به خصوص رنگ مشکی جذابه. البته گوشی A73 حدود ۰.۱ اینچ نمایشگر بزرگتری داره و مقداری کشیده تره. به خاطر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتزی هر دو گوشی کار با گوشی روونه و حس خوبی رو بهتون منتقل میکنه. البته برای هر دو گوشی باید به صورت دستی بین حالت های ۶۰ و ۱۲۰ هرتز انتخاب کنید.

گوشی A73 از قابلیت HDR10 پشتیبانی میکنه که روی گوشی A34 همچین خبری نیست اما روشنایی نمایشگر گوشی A34 بسیار بهتره و میتونه تا ۱۰۰۰ نیت افزایش پیدا کنه و تجربه بسیار بهتری رو موقع استفاده در محیط بیرون از خونه بهتون بده. در کل تفاوت خیلی خاصی بین دو گوشی توی این بخش وجود نداره و اگه خیلی از گوشی توی محیط بیرون استفاده میکنید گوشی A34 میتونه انتخاب مناسب تری باشه اما اگه اکثرا توی محیط داخلی هستید تفاوت دو گوشی خیلی ناچیزه و هر دو عملکرد بسیار مناسب و خوبی رو بهتون میدن.

 

مقایسه باتری گوشی سامسونگ A73 و Samsung A34

 

هر دو گوشی از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده میکنن ولی گوشی A34 به خاطر بهبودهای نرم افزاری سامسونگ توی نسل جدید سری A مصرف بسیار بهینه تری داره و میتونه به راحتی یک روز کامل بهتون شارژدهی کنه ولی گوشی A73 یه مقداری در این بخش عملکرد خیلی درخشانی نداره و در استفاده معمولی میتونه یک روز کامل شما رو همراهی کنه اما اگه یه مقداری استفاده سنگین تری ازش بکنید باید آخر روز مجدد گوشی رو شارژ‌ کنید.

هر دو گوشی از یه آداپتور ۲۵ واتی استفاده میکنن که توی جعبه قرار نداره و باید مجزا تهیه کنید. فست شارژ دو گوشی تقریبا عملکرد یکسانی داره و میتونه توی حدود نیم ساعت ۴۵ درصد باتری رو شارژ کنه و شارژ کامل دو گوشی هم تقریبا زمان یکسانی رو میگیره و توی حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه کاملا شارژ میشن. در این بخش گوشی جدیدتر A34 میتونه گزینه جذاب تری باشه و شارژدهی بهتر و بهینه تری رو به شما بده، توی بحث سرعت شارژ هم هر دو گوشی عملکرد متوسط رو به خوبی دارند و نکته خیلی جذاب و هیجان انگیزی توی این بخش دیده نمیشه.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A73 با A34

 

گوشی A34 از دوربین سه گانه با لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه. عکس های لنز اصلی جزئیات خوبی دارن ولی همون روتوش و دستکاری خاص سامسونگ برای روشن تر شدن رنگ ها اینجا هم تا حدودی استفاده شده. لنز اولترا واید به نسبت قیمت کیفیت خوبی داره و افت کیفیت خیلی زیادی نسبت به لنز اصلی نداره و نویز و به هم ریختگی خاصی توی عکس های اون دیده نمیشه. به خاطر فوکوس ثابت لنز ماکرو گرفتن عکس خوب با این لنز کمی سخته ولی اگه تلاش کنید عکس های با کیفیت و با کنتراست خوبی میتونید با این گوشی ثبت کنید. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات بسیار خوب، رنگ پوست واقعی و با کنتراست بالا میگیره. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم توی جفت دوربین سلفی و اصلی وجود داره که جزئیات و کیفیت بسیار خوبی داره و مثل باقی گوشی های سامسونگ کنتراست رنگ ها بالاست.

چهار سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دوتا 5 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمیق بخش دوربین سامسونگ A73 رو تشکیل میدن. عکس های دوربین اصلی  دیتیل و کنتراست مناسبی دارن و نویز کمی توی عکس ها دیده میشه اما مشکل وایت بالانس گوشی های سامسونگ اینجا دیده میشه و کمی عکس ها از واقعیت فاصله میگیرن. عکس های پرتره به کمک سنسور تشخیص عمق جداسازی مناسبی داره اما بعضی اوقات خطا داره اما در کل عملکرد مناسبی داره. سنسور اولترا واید به نسبت لنز اصلی عکس های با رنگ بهتر و نزدیک به واقعیت میگیره و خیلی افت کیفیت زیادی نسبت به لنز اصلی نداره. لنز ماکرو کمی بهتر از فانتزی عمل میکنه و به خاطر فوکوس ثابت برای گرفتن عکس های خوب باید کمی تلاش کنید. هم لنز اصلی و هم لنز سلفی میتونن با کیفیت 4K و ۳۰ فریم بر ثانیه فیملبرداری کنند که کیفیت و جزئیات خوبی رو به شما نمایش میده اما یه مقداری رنگ ها بی روج به نظر میرسن. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی عکس های با کیفیت مناسبی در شرایط نوری خوب میگیره ولی اگه شرایط نوری خیلی مناسب نباشه یه مقداری نویز در عکس ها دیده میشه و شارپنس افت میکنه.

تفاوت در این بخش بین دو گوشی خیلی زیاد نیست اما گوشی A73 به خاطر لنزهای با مگاپیکسل بالاتر میتونه یه مقداری جزئیات بیشتری رو توی عکس ها ثبت کنه اما تفاوت به حدی نیست که گوشی A73 برنده مطلق باشه و توی این بخش A34 میتونه با توجه به قیمتش گلیم خودش رو به راحتی از آب بیرون بکشه.

 

مقایسه قدرت پردازشی گوشی سامسونگ A73 با A34

 

گوشی a73 از تراشه اسنپدراگون 778G استفاده میکنه که میتونه به راحتی بازی کالاف رو با جزئیات بالا و فریم خوب بدون لگ و باگ خاصی اجرا کنه اما مشکل داغ شدن داره که هم در طولانی مدت باعث ایجاد لگ در بازی میشه و هم شارژدهی رو کم میکنه. گوشی A34 از تراشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده میکنه که در استفاده روزمره و کار با برنامه ها تجربه نسبتا مشابه گوشی A73 رو به شما میده و با داشتن رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی تجربه کار با هر دو گوشی روون و خوبه اما گوشی A73 در بخش مولتی تسک و بازی عمکلرد بهتری از خودش نشون میده و میتونه برای کارهای نسبتا سنگین تر گزینه مناسب تری باشه. گوشی A34 بازی های سنگین تر رو با جزئیات متوسط و فریم بالا میتونه اجرا کنه و لگ و باگ خاصی توی اجرای بازی ها دیده نمیشه و در استفاده طولانی مدت هم خیلی افزایش دمای بیش از حد و افت قدرت پردازشی زیادی رو نمی بینیم.

هر دو گوشی در سه نسخه با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 2.2 عرضه میشن و هر دو از کارت حافظه جانبی مشترک با سیم کارت دوم پشتیبانی میکنن و میتونید به راحتی فضای ذخیره سازی رو در آینده ارتقا بدید.

توی این بخش گوشی A73 به خاطر استفاده از تراشه اسنپدراگون قوی تر یه مقداری عملکرد بهتری رو در مولتی تسکینگ و کارهای سنگین تر از خودش نشون میده و میتونه برای استفاده های سنگین تر گزینه بهتری باشه تقریبا ثبات نرم افزاری در استفاده طولانی مدت نزدیک به هم دارند اما گوشی A73 یه مقداری بیشتر داغ میکنه و دمای اون بالاتر میره.

 

مقایسه رابط کاربری گوشی سامسونگ a34 و a73

 

گوشی a73 سامسونگ به صورت پیش فرض از رابط کاربری One Ui 4.1 و اندروید 12 استفاده میکنه ولی گوشی a34 به صورت پیش فرض اندروید 13 و One Ui 5.1 داره البته گوشی A73 امکان ارتقا به اندروید ۱۳ و One UI 5 رو داره. پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ در این چند ساله خیلی بهتر شده و حتی گوشی های میان رده این شرکت حدود 4 سال آپدیت های جدید اندروید و 5 سال آپدیت های امنیتی جدید رو دریافت میکنن و به خاطر گرون شدن گوشی ها میتونید با خیال راحتتر سراغ این برند برید و چندین سال تجربه به روز نرم افزاری داشته باشید. امکانات شخصی سازی مختلف مثل تغییر پالت رنگی رابط کاربری تا نوع و رنگ آیکون ها و اعلان ها در رابط کاربری سامسونگ دیده میشه و دستتون برای شخصی سازی گوشی بسیار بازه. چون هر دو گوشی از یه رابط کاربری با پوسته یکسان استفاده میکنن خیلی تفاوت زیادی در این بخش بین دو گوشی وجود نداره و هر دو امکانات شخصی سازی مناسبی رو به شما میدن اما گوشی A34 به خاطر جدید بودن میتونه پشتیبانی بیشتری بهتون بده (در حدود یکسال بیشتر) و برای افرادی که به روز بودن مهم تره گوشی A34 میتونه گزینه بهتری باشه.

 

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a73 سامسونگ

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a34 سامسونگ

 

مقایسه اسپیکر سامسونگ a73 و سامسونگ a34

 

هر دو گوشی از اسپیکر استریو با بلندی صدای خوب استفاده میکنن. کیفیت و تفکیک صدا بسیار خوبه و صدا به صورت بالانس و مناسب از هر دو اسپیکر بالا و پایین پخش میشه اما گوشی A73 یه مقداری بلندی بهتر و کیفیت صدای بیشتری در صداهای بلند بهتون میده. خبری از جک 3.5 میلیمتری صدا نیست اما سامسونگ A34 از بلوتوث ورژن 5.3 استفاده میکنه در حالیکه گوشی A73 بلوتوث نسخه 5.0 داره و در صورتی که هندزفری بلوتوث شما از این نسخه پشتیبانی  کنه، میتوند اتصال پایدارتر و با مصرف انرژی کمتری داشته باشید.

 

بین A73 و A34 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید داره؟

 

گوشی A34 از لحاظ ظاهری گوشی جدیدتر و زیباتری به حساب میاد و میتونه یه حس بهتری رو به خاطر نوع جنس بدنه به شما بده اما گوشی نسبتا قطور و سنگینی به حساب میاد و از لحاظ خوش دست بودن گوشی A73 میتونه گزینه بهتری باشه. صفحه نمایش هر دو گوشی عملکرد بسیار خوبی از خودش نشون میده اما گوشی A34 یه مقداری روشنایی بیشینه بیشتری داره و میتونه در محیط بیرون عملکرد بهتری بهتون بده. در بحث شارژدهی و سرعت شارژ گوشی A34 عملکرد شارژدهی بهتری داره و با اینکه یه مقداری سرعت شارژ‌ش کمتره در این بخش میتونه عملکرد کلی بهتری رو بهتون بده. برای داشتن دوربین بهتر هم باید سراغ گوشی A73 برید که یه مقداری جزئیات و عملکرد بهتری در عکس های اون دیده میشه. در بخش سخت افزار هم گزینه بهتر گوشی A73 است و میتونه عملکرد بهتری رو در استفاده های سنگین و بازی کردن بهتون بده. از لحاظ نرم افزاری اگه به روز بودن براتون مهم تره گوشی A34 یکسال آپدیت نرم افزاری بیشتری دریافت میکنه و میتونه در طولانی مدت به روزتر باشه.

برای نسخه با رم و حافظه ذخیره سازی مشابه ۸/۱۲۸ گوشی A34 حدود 12 میلیون تومان قیمت داره اما گوشی A73 حدود 18 میلیون تومان قیمت داره و باید برای خرید این گوشی قدیمی حدود 6 میلیون تومان هزینه بیشتری انجام بدید و با توجه به برتری های خیلی کوچیکی که در زمینه سخت افزار و دوربین داره این هزینه بیشتر خیلی توجیه نداره و گوشی A34 با قیمت مناسب و عملکرد بسیار خوبش برای یه میان رده میتونه گزینه بسیار خوبی باشه که در همه بخش ها با این گوشی گرون قیمت تر عملکرد تقریبا پایاپایی داره و یه گزینه بسیار جذاب و خوب به حساب میاد و شما با صرف هزینه کمتر خیلی امکانات زیادی رو از دست نمی‌دید و میتونید یه تجربه مناسب رو با این گوشی داشته باشید.

 

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a73 سامسونگ

مشاهده قیمت روز خرید گوشی a34 سامسونگ

 

نویسنده :mobo.news

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید