Clicky

مقایسه Redmi 12C و A14 سامسونگ

 

 

 

در ایران رقابت بین گوشی های شیائومی و سامسونگ به خصوص در بازه های اقتصادی زیاده و طرفداران هر برند معتقد هستن گوشی های برند محبوبشون گزینه بهتری برای خریده. شیائومی سخت افزار قوی تر و امکانات بیشتری در مقابل هزینه ای که پرداخت می کنید به شما میده و گوشی های سامسونگ (به نظر طرفداران) عمر مفید بیشتری دارند و رابط کاربری تمیز و با باگ و مشکل کمتری در اختیار کاربر قرار میدن ولی در عوض به نسبت هزینه ای که پرداخت می کنید امکانات کمتری در اختیار شما قرار میده. در بازه بین 4 تا 7 میلیون تومان، ردمی 12C و سامسونگ A14، دو گوشی جدید و تازه وارد این دو برند هستن که هر دو ارزش خرید بالا و خوبی دارند. ردمی 12 سی افت قیمت خوبی داشته و a14 هم که یکی از گوشی های پرفروش بازاره. حالا باید ببینیم که redmi 12c با قیمت مناسبش کار رو در میاره یا بهتره بیشتر هزینه کنیم و بریم سراغ خرید a14 سامسونگ. با مقایسه گوشی شیائومی Redmi 12C و Samsung A14 همراه دارابی باشید.

 

مقایسه طراحی شیائومی ردمی 12C با Samsung A14


در بخش طراحی و کیفیت ساخت این دو گوشی با دو فلسفه متفاوتی ساخته شدن، گوشی a14 از طراحی و زبون جدید گوشی های سامسونگ امسال استفاده میکنه و باعث میشه از لحاظ ظاهری گوشی مدرن تر و جذاب تری به نظر بیاد. قاب پشتی به صورت کاملا تخت و با طراحی راه راه و ماتی ساخته شده که خیلی حس اقتصادی بودن نمیده. اما گوشی redmi 12c از یه طراحی خمیده در قسمت پشتی استفاده میکنه که به نسبت نسل قبلش از لحاظ ظاهری خیلی تغییری نکرده و از یه طراحی نسبتا قدیمی با خطوط مورب و یه تسکچر دون دون مانندی استفاده میکنه که به صورت دو رنگ ساخته شده ولی این نوع دیزاین باعث میشه خیلی راحت از توی دست سر نخوره و بهتر و راحت تر توی دست قرار بگیره. به خاطر وزن کمتر گوشی شیائومی (حدود ۹ گرم) و طراحی خمیده و ابعاد کوچیک تر گوشی خوش دست تری به حساب میاد و در استفاده طولانی مدت خیلی اذیت نمی کنه.

 

 

 


جزیره و چینش دوربین ها هم بین دو گوشی متفاوته، گوشی A14 از طراحی جدید گوشی های سامسونگ استفاده میکنه که جزیره مجزای دوربین حذف شده و لنز ها با بدنه ترکیب شدن و دیگه بخش جدایی رو تشکیل نمیدن. گوشی سامسونگ برای شباهت بیشتر به گوشی های گرون قیمت تر همین برند از یه دوربین سه گانه با یه فلش LED استفاده میکنه. البته این حذف شدن جزیره دوربین باعث شده که به نسبت قطر زیادی پیدا کنه و از گوشی شیائومی گوشی قطور تری باشه. گوشی شیائومی از همون جزیره دوربین قدیمی مربعی استفاده میکنه که دو تا لنز دوربین به همراه فلش در یه بخش و حسگر اثر انگشت توی بخش دیگه قرار داره و باعث میشه گوشی هر چه بیشتر قدیمی به نظر بیاد، در صورتی که سامسونگ از حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور استفاده میکنه که دسترسی بهتری داره و ظاهر گوشی رو هم قدیمی نمی کنه. البته هر دو گوشی به خاطر پردازنده نسبتا ضعیف سرعت خیلی زیادی موقع باز کردن گوشی ندارند. گواهی IP و یا گلس محافظ پیش فرض هم خبری نیست که تقریبا در این بازه عادی و نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

هر دو گوشی از یه صفحه نمایش تخت با طراحی قدیمی و حاشیه زیاد و دوربین سلفی توی ناچ قطره ای استفاده میکنن که مقتضی این بازه است و نمیشه ایراد خاصی به گوشی ها گرفت، البته گوشی A14 هم از پایین نمایشگر و هم بالا یه مقداری حاشیه بیشتری داره.

از لحاظ کیفیت ساخت هر دو گوشی از متریال پلاستیکی معمولی استفاده میکنن که خیلی حس خوبی موقع کار با گوشی به شما نمیده اما گوشی A14 سامسونگ با ترکیب جالب از طراحی جدید و بدنه تخت یه مقداری شبیه به گوشی های میان رده شده و خیلی اقتصادی به نظر نمیرسه و اگه ظاهر گوشی برای شما اهمیت داره گزینه بهتری به حساب میاد اما وزن و قطر بیشتر این گوشی میتونه در استفاده طولانی کمی دست شما رو خسته کنه و از لحاظ خوش دستی، شیائومی ردمی 12 سی گزینه بهتریه.

 

بررسی مشخصات گوشی شیائومی 12c ردمی

بررسی مشخصات گوشی A14 سامسونگ

 

مقایسه صفحه نمایش Samsung A14 با Redmi 12C


گوشی A14 از یه صفحه نمایش ۶.۶ اینچی با پنل PLS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ استفاده میکنه. گوشی ردمی ۱۲ سی هم وضعیت مشابهی داره و از یه پنل ۶.۷۱ اینچی با پنل IPS LCD استفاده میکنه ولی رزولوشن نمایشگر ۷۲۰ پیکسلی داره که باعث میشه در بعضی مواقع این رزولوشن کمتر شما رو اذیت میکنه و باعث میشه پیکسل پیکسل شدن تصاویر رو داشته باشید و نتونید محتوای ویدیو بالاتر از رزولوشن ۷۲۰ رو تماشا کنید. هر دو روشنایی پایین و زاویه دید محدودی دارن که به لطف نوع پنل استفاده شده و توی این بازه تقریبا عادیه و نمیشه ایراد خاصی در این موضوع به این گوشی های گرفت.

به خاطر روشنایی کم نمایشگر توی محیط پر نور یا زیر آفتاب نمی تونید به راحتی از گوشی ها استفاده کنید ولی گوشی سامسونگ یه مقداری وضعیت بهتری داره و میتونه تا حدود ۴۵۰ نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه و یه کوچولو تجربه بهتری به شما بده. دقت رنگ هر دو گوشی خیلی خوب و عالی نیست. هر دو گوشی از نرخ به روز رسانی پایه ۶۰ هرتزی استفاده میکنن اما تجربه استفاده روزمره خیلی بد نیست و باعث نمیشه اذیت بشید. البته تو این بازه نرخ بالاتر زیاد دیده نمیشه و نباید خیلی در این مورد به این گوشی های خرده گرفت.

در مجموع هر دو گوشی یه صفحه نمایش معمولی و متوسط دارند که میتونه کار شما رو راه بندازه اما گوشی A14 به خاطر رزولوشن بیشتر و یه مقدار صفحه روشن تر میتونه انتخاب بهتری برای تماشای ویدیو و یا استفاده روزمره باشه.

 

مقایسه باتری گوشی Xiaomi Redmi 12C با Samsung A14


برای هر دو گوشی از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده شده و به خاطر پردازنده های نسبتا کم مصرف و ضعیف در استفاده معمولی و یه مقداری رو به سبک میتونن به شما حدود یک روز و نیم شارژدهی کنن و در این بخش هر دو عملکرد مناسبی دارند.

البته در بخش سرعت شارژ عملکرد هر دو گوشی خیلی خوب نیست، مخصوصا گوشی ردمی ۱۲ سی که به خاطر داشتن آداپتور ۱۰ واتی و پورت میکرو USB نه قابلیت فست شارژ داره و نه خیلی زود شارژ میشه، البته گوشی A14 هم در این زمینه خیلی وضعیت خوبی نداره و با اینکه از پورت تایپ سی استفاده میکنه و از آداپتور ۱۵ واتی پشتیبانی میکنه، تقریبا زمان شارژ یکسان حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه ای با گوشی شیائومی داره و در این زمینه خیلی عملکرد بهتری نداره، فقط از قابلیت فست شارژ پشتیبانی میکنه و میتونه توی حدود ۳۰ دقیقه ۳۰ درصد از شارژ گوشی رو پر کنه تا کارتون راه بیفته و در مواقع ضروری خیلی منتظر نمونید. به یه موردی هم باید حواستون باشه و اون اینه که توی جعبه خبری از آداپتور شارژ نیست و باید از شارژر رو جدا تهیه کنید، موردی که توی جعبه گوشی شیائومی قرار گرفته.

در مجموع در این بخش با اینکه گوشی سامسونگ روی کاغذ عملکرد بهتری داره ولی در عمل و با نداشتن آداپتور شارژ داخل جعبه و سرعت شارژ نزدیک و شارژدهی تقریبا یکسان گزینه خیلی بهتری نیست و فقط داشتن قابلیت فست شارژ و استفاده از پورت تایپ سی میتونه باعث برتری این گوشی(البته خیلی کم) بشه.

 

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A14 با شیائومی Redmi 12C


گوشی A14 از چینش سه گانه دوربین با لنزهای 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه. عکس های لنز اصلی کیفیت مناسب و قابل قبولی دارن، دینامیک رنج و شارپنس عکس ها مناسبه و رنگ خوب و زنده ای دارن اما دیتیل و جزئیات خیلی زیاد نیست. عکس های اولترا واید از لحاظ جزئیات و شارپنس نسبت به لنز اصلی مقداری افت میکنن و وایت بالانس هم کمی مشکل پیدا میکنه ولی عکس ها مثل لنز اصلی پر زرق و برق و اغراق شده نیستن. لنز ماکرو هم بیشتر جنبه فانتزی داره و نباید انتظار زیادی ازش داشته باشید. عکاسی در شب هم به خاطر نداشتن حالت نایت مود و بالا بودن نویز خیلی خوب نیست. توی دوربین اصلی و سلفی میتونید با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنید که کیفیت و رنگ معمولی داره و از قابلیت لرزشگیر خبری نیست. لنز سلفی 13 مگاپیکسلی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی داره و خیلی نویز زیادی توی عکس های اون دیده نمیشه.

یه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی در کنار یه لنز پرتره 0.1 مگاپیکسلی برای گوشی ردمی 12C استفاده شدن که به نسبت قیمت بد نیست و میتونه کارتون رو راه بندازه، رنگ ها و دینامیک رنج عکس های لنز اصلی مناسبه اما دیتیل و جزئیات زیادی توی اونها ثبت نمیشه. دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم تقریبا وضعیت مشابهی داره و نباید ازش انتظار کیفیت بالایی رو داشته باشید. فقط امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم وجود داره و کیفیت فیلم ها بدک نیست و برای ثبت ویدیوها بهتره از مونوپاد یا سه پایه استفاده کنید.

در مجموع هر دو گوشی برای عکاس های حرفه ای ساخته نشدن و خیلی نباید ازشون عکس های با ترکیب رنگ خوب و جزئیات بالا رو داشته باشید، ولی گوشی A14 به خاطر پردازش بهتر عکس و تنوع بهتر لنزهای فرعی میتونه برای طرفدران بخش عکاسی گزینه مناسب تری باشه.

 

مقایسه قدرت پردازشی سامسونگ A14 با Redmi 12C


گوشی a14 از پردازنده مدیاتک هلیو G80 استفاده میکنه که عملکرد مناسبی در استفاده روزمره و عادی داره و خیلی تجربه با لگ و کندی خاصی نداره. البته مولتی تسک سنگین میتونه تا حدودی باعث کندی گوشی بشه. تجربه بازی با گوشی بد نیست ولی کمی لگ و باگ رو به شما میده. گوشی ردمی با اینکه انتظار میره یه گوشی شیائومی با قدرت زیادتر باشه ولی از تراشه مدیاتک هلیو G85 استفاده میکنه که تقریبا تقاوت خاصی با تراشه گوشی سامسونگی نداره و فقط یه ۴ ۵ درصد پردازنده گرافیکی قوی تری داره و میتونه یه مقدار فریم بیشتر و ثبات بهتری موقع بازی به شما بده و مثل نسل قبل یه گزینه عالی برای بازی کردن اقتصادی نیست. استفاده روزمره و عادی هم خوب و بدون لگ و باگ خاصیه و تفاوت خاصی با گوشی سامسونگی نداره. هر دو گوشی با استفاده سنگین و طولانی مدت نسبتا داغ میکنن و دماشون بالا میره و خیلی عملکرد مناسبی در استفاده طولانی سنگین ندارند.

گوشی ردمی 12c نسخه پایه با رم و حافظه ۳/۳۲ گیگ رو هم داره و باعث میشه اگه خیلی قصد هزینه کردن نداشته باشید گزینه ارزون تری هم در اختیار شما بزاره ولی گوشی a14 نسخه پایه ۴/۶۴ گیگی داره و یه مقداری قیمتش بالاتره. هر دو گوشی امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی و استفاده همزمان از دو سیم کارت رو دارند که میتونه خیال شما رو بابت فضای ذخیره سازی در آینده راحت کنه.

توی این بخش برتری با گوشی ردمی که از یه پرازنده یه مقدار قوی تر استفاده کرده ولی در استفاده معمولی و روزمره تفاوت خیلی خاصی بین دو گوشی وجود نداره و هر یه عملکرد معمولی و کار راه بندازی دارند.

 

مقایسه رابط کاربری گوشی سامسونگ A14 با شیائومی ردمی 12c


در این بخش یه مقداری سلیقه مطرح میشه و با توجه به تجربه قبلی و یا یه سری امکانات تجربه استفاده هر یکی از گوشی های میتونه برای یه عده راحت تر و جذاب تر باشه. البته گوشی a14 به خاطر استفاده از اندروید ۱۳ و One UI Core 5 تجربه به روزتری در مقابل اندروید ۱۲ و MIUI 13 گوشی ردمی ۱۲ سی در اختیار شما میزاره و یه مقداری سبک تر و بدون باگ و مشکل خاصیه. در آينده هم احتمال دریافت آپدیت ها برای گوشی سامسونگ بیشتره و شیائومی خیلی سابقه درخشانی در زمینه پشتبانی گوشی های اقتصادی خودش نداره.

 

مقایسه اسپیکر شیائومی ردمی 12C با سامسونگ A14


هر دو گوشی از یه اسپیکر مونو استفاده میکنن که کیفیت و تفکیک صدا و بلندی متوسطی داره. بیس هم خیلی خوب نیست. جک 3.5 میلیمتری صدا برای هر دو گوشی استفاده شده و خیلی تفاوت زیادی در این بخش بین دو گوشی وجود نداره.

 

کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟


از لحاظ ظاهری و طراحی گوشی سامسونگ A14 هم گوشی زیباتریه و هم از یه طراحی مدرن و به روز استفاده میکنه و مثل گوشی ردمی 12c دقیقا از همون بدنه با طراحی قدیمی نسل قبلی خودش استفاده نمیکنه. صفحه نمایش هر دو گوشی برای بازه خودشون خوبه اما رزولوشن بالاتر گوشی سامسونگ باعث میشه تجربه نسبتا بهتری موقع کار با گوشی یا تماشای ویدیو داشته باشید. عملکرد شارژدهی هر دو گوشی خوبه و شما رو در طول روز لنگ نمیزاره اما سرعت شارژ نسبتا کم، نداشتن پورت تایپ سی و همچنین نبودن قابلیت فست شارژ باعث میشه گوشی ردمی در این بخش یه مقداری ضعف داشته باشه، البته نبودن شارژر داخل پک گوشی A14 باعث میشه هزینه تمام شده گوشی کمی بالاتر در بیاد. گوشی های سامسونگ در بخش دوربین نسبت به رقبای دیگه خودشون عملکرد بهتری دارند و اینجا هم با عملکرد بهتر دوربین اصلی و یه مقدار پردازش بهتر و داشتن لنز های فرعی مناسب و یه لنز سلفی با کیفیت بهتر عملکرد کلی مناسب تری رو در اختیار شما قرار میده. با اینکه گوشی های شیائومی در بخش سخت افزاری به نسبت قیمت عملکرد بهتری در مقابل گوشی های برندهای دیگه دارند اما اینجا این تفاوت خیلی محسوس نیست و فقط یه مقدار در بخش پردازش گرافیکی گوشی 12c میتونه عملکرد بهتری داشته باشه که خیلی قابل لمس نیست و تفاوت زیادی در تجربه روزمره و عادی ایجاد نمی کنه. یه بخشی که میتونه وزنه رو به سمت گوشی a14 سنگین تر کنه رابط کاربری به روز و سبک تر این گوشیه که میتونه در استفاده عادی تجربه مناسب تری در اختیار شما بزاره و در آینده هم پشتیبانی نرم افزاری بیشتر و منظم تری رو دریافت میکنید. در نسخه با رم و حافظه یکسان ۴/۶۴ گوشی ردمی 12c حدود 800 هزار تومان ارزونتره و گوشی سامسونگ به خاطر نداشتن شارژ داخل جعبه یه حدود ۴۰۰ هزار تومان به هزینه تمام شده اش افزوده میشه و اختلاف قیمت این دو گوشی رو به حدود یک میلیون و دویست هزار تومان میرسونه (اوایل تیر 1402). اگه دنبال یه گوشی با طراحی مدرن و به روز باشید و بیشتر توی شبکه های اجتماعی میگردید و ویدیو تماشا میکنید و هر از گاهی عکاسی هم می کنید میتونه برای شما گزینه بهتری باشه اما اگه خیلی استفاده خاصی از گوشی ندارید و بیشتر دنبال یه گوشی اقتصادی با امکانات مناسب میگردید و با رزولوشن پایین صفحه نمایش و دوربین معمولی مشکلی ندارید، گوشی ردمی 12c با قیمت اقتصادی تر میتونه گزینه بهتری برای شما باشه.

 

مشاهده قیمت روز گوشی شیائومی ردمی 12C

مشاهده قیمت روز خرید گوشی A14 سامسونگ

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده
رضا گفت:
من ای۱۴ داشتم، هم هنگ میکرد و زود شارژ خالی میکرد، پشتش هم خط افتاده بود، با ۱۲ سی طاق زدم

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید