Clicky

پوکو X3 pro در مقایسه با Poco X3 NFC ؟ کدام بهتر است؟

 

سال گذشته شیائومی با همکاری پوکو، یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده بازار را عرضه و عرصه رقابت را برای رقبایش بسیار سخت‌تر کرد. این گوشی با قیمت بسیار مناسب و سخت‌افزار خوب، جایگزین خوبی برای گوشی‌های سری A سامسونگ است. اما در اواخر سال 2020 پوکو از شیائومی جدا شد و زمزمه‌های عرضه پوکو X3 پرو شدت گرفت و در اوایل ۲۰۲۱ عرضه شد.

در این مطلب همراه مجله دارابیـ باشید تا با هم به مقایسه گوشی پوکو X3 پرو و پوکو X3 مدل NFC بپردازیم. 

 

مقایسه طراحی پوکو X3 Pro و پوکو X3


طراحی پوکو ایکس ۳ پرو دقیقاً مانند پوکو ایکس 3 NFC است؛ هر دو در یک ابعاد، در یک وزن و در یک شمایل. تنها تفاوت این دو گوشی در طراحی مقاومت‌شان است. پوکو X3 Pro دارای گوریلاگلس 6 و پوکو X3 ان اف سی دارای گوریلاگلس 5 است. این تفاوت باعث شده پوکو X3 پرو سرسخت‌تر و مقاوم‌تر از X3 باشد. فریم کنار و قاب پشتی هر دو گوشی از جنس پلاستیک هستند و همچنین حسگر اثر انگشت هر دو گوشی در کنار گوشی قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است.

 

 

مقایسه نمایشگر پوکو X3 Pro و پوکو X3

 

نمایشگر هر دو گوشی پوکو X3 Pro و پوکو X3 دقیقاً از یک نوع با فناوری‌های مشابه هستند. هر دو صفحه‌نمایش از نوع IPS-LCD با نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و فناوری HDR10 با روشنایی 450 نیت می‌باشند. اندازه هر دو نمایشگر 6.67 اینچ با نسبت صفحه به بدنه 84.6% است که هر دو 395 پیکسل در هر اینچ تراکم دارد. پس هر دو گوشی هیچ تفاوتی در نمایشگر ندارند و عملکردشان مشابه است.

 

مقایسه دوربین پوکو X3 Pro و پوکو X3

 

اما قسمت بحث‌برانگیز این مقایسه، دوربین این دو گوشی است؛ پوکو ایکس ۳ پرو دارای ۴ دوربین شامل ۴۸ مگاپیکسل لنز عریض، ۸ مگاپیکسل لنز فوق عریض، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق در برابر دوربین قدرتمندتر ۶۴ مگاپیکسل عریض، ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض، ۲ مگاپیکسل ماکرو و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق در پوکو ایکس ۳ ان اف سی.
در دوربین سلفی اما هیچ تفاوتی وجود ندارد و هر دو دارای سلفی 20 مگاپیکسلی هستند، اما کاملاً مشخص است که دوربین اصلی در مدل جدیدتر و پرو پوکو X3، ضعیف‌تر شده است.

 

 

مقایسه پردازنده و نرم افزار پوکو X3 Pro و پوکو X3
 

پردازنده و نرم‌افزار ویژگی‌ای است است که از مدل پرو این گوشی شیائومی، برنده میدان می‌سازد. پوکو ایکس 3 پرو دارای یک پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 860 با مهندسی 7 نانومتری و پردازنده گرافیکی Adreno 640 به همراه رم 6 و 8 گیگابایت با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت است.
در مقابل پوکو X3 دارای یک پردازنده میان‌رده‌تر 732 گیمینگ با مهندسی 8 نانومتری و پردازنده گرافیکی 618، رم 4 و 6 گیگابایت به همراه حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت است. همچنین پوکو X3 Pro دارای فناوری UFS 3.1 برای حافظه است که در مقابل پوکو X3 فناوریِ UFS 2.1 را دارد.
اندروید پوکو X3 Pro اندروید 11 به همراه رابط کاربری MiUi 12 است و در مقابل پوکو X3 دارای اندروید 10 و MiUi 12 است. به‌وضوح پوکو X3 Pro دارای پردازنده و نرم‌افزار قدرتمندتر و به‌روزتری است.

 

 

مقایسه باتری دو گوشی پوکو X3 Pro و پوکو X3

 

هر دو گوشی با یک باتری قدرتمند 5160 با میلی‌آمپری به همراه فناوری شارژ سریع 33 وات هستند که در ظاهر هیچ تفاوتی ندارند، اما به دلیل بهره‌بری پوکو X3 Pro از پردازنده قدرتمندتر مقداری بیشتر باتری مصرف می‌کند، اما این مصرف بیشتر آن‌قدر چشمگیر نیست که متوجه تفاوت آن‌ها شوید.
پوکو ایکس ۳ پرو در ۵۹ دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود و در برابر آن پوکو ایکس ۳ ان اف سی در ۶۵ دقیقه ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود؛ در این لحظه می‌توان فهمید که پردازنده ۸۶۰ اسنپدراگون با باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپری بسیار خوب هماهنگ شده است.

 

 

قیمت و ارزش خرید پوکو X3 Pro در برابر Poco X3


در حال حاضر، قیمت جهانی Poco X3 Pro از 270 تا 305 دلار است که نسبت به ظرفیت حافظه و رم تغییر می‌کند. در مقابل Poco X3 با قیمت 238 تا 265 دلار در بازار به فروش می‌رسد. با توجه به قیمت پایین هر دو گوشی و اختلاف کمی که با یکدیگر دارند، پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال یک گوشی با قیمت بسیار اقتصادی برای بازی هستید، پوکو X3 Pro پیشنهاد ما به شماست؛ اما اگر یک گوشی با دوربین بهتر و برای استفاده روزمره می‌خواهید، هزینه بیشتری نکنید و پوکو X3 را انتخاب کنید.

 

 

به نظر شما کدام گوشی گزینه مناسب‌تری برای خرید است؟ پوکو X3 Pro یا پوکو X3 ؟ شما تجربه خرید یکی از این گوشی‌ها را داشته‌اید؟ از عملکردها آن‌ها راضی بوده‌اید؟ اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کند یا یکی از کاربران این گوشی‌ها هستید، می‌توانید تجربیات و دانسته‌های خود را در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید.

 

 

سؤالات متداول

 

بین Poco X3 Pro و Poco X3 NFC کدام برای انجام بازی قوی‌تر است؟

 

گوشی پوکو ایکس 3 پرو به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 860 مجهز شده است که در مقایسه با پوکو X3 NFC که به پردازنده اسنپدراگون 732G مجهز شده است، عملکرد فوق‌‌العاده‌تری را ارائه می‌دهد.

 

بین Poco X3 Pro و Poco X3 NFC کدام برای عکس‌برداری و فیلم‌‌برداری مناسب است؟

 

گوشی پوکو X3 NFC به سنسور 64 مگاپیکسلی مجهز شده است که در مقایسه با گوشی پوکو X3 Pro که به سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز شده است، عملکرد قابل قبول‌‌تری را ارائه می‌دهد.

 

۵
از ۵
۱۹ مشارکت کننده

جدیدترینـ ــهای بازار موبایل دارابیـ

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید